sobota, 7 listopada 2015

Pikowana pufa z palety


Dzisiaj przedstawię Wam projekt pikowanej pufy, do konstrukcji której użyłam drewnianej europalety. Postaram się przedstawić jej wykonanie jak najdokładniej bo robiąc ją nie miałam jeszcze zamiaru tworzyć bloga a tym samym nie pomyślałam o tym, aby dokumentować to zdjęciami.


Potrzebne będą:

- pół europalety (moja po przecięciu ma wymiary 58 cm x 80 cm)
- dwie docięte na wymiar palety płyty wiórowe nielaminowane
- pianka tapicerska docięta na wymiar palety i płyt grubość ok. 4 cm
- materiał obiciowy
- pinezki tapicerskie
- taker
- zszywki tapicerskie
- gwoździe
- 4 wkręty
- 4 nogi meblowe
- śrubokręt
- młotek
- ściereczka



Etapy projektu:

1, Do wierzchniej części przeciętej wcześniej na pół palety przybijamy lub przykręcamy dociętą na wymiar płytę wiórową i odstawiamy na bok.

2. Do drugiej płyty wiórowej za pomocą wkrętów przykręcamy w rogach nogi. Płytę z przykręconymi już nogami przykręcamy do drugiej strony palety, do której wierzchu przykręciliśmy  płytę w pierwszym punkcie. W ten sposób powstała konstrukcja naszej pufy.

3. Rozkładamy płasko materiał prawą stroną do spodu, kładziemy na niego dociętą na wymiar piankę tapicerską, na którą nogami do góry nakładamy naszą konstrukcję z palety. Materiał naciągamy na boki naszej konstrukcji i za pomocą takera przybijamy do dolnej płyty wiórowej. Materiał musi być dobrze naciągnięty, żeby równo rozłożył się na naszej pufie. Takerując materiał warto jest podwinąć materiał na brzegu- spowoduje to, że materiał nie będzie się strzępił a mocowanie będzie zdecydowanie trwalsze.

4. Najbardziej efektowna część projektu- PIKOWANIE :) rozkładamy na pufie pinezki tapicerskie w możliwie równych odległościach. Kiedy już zdecydujemy gdzie chcemy umieścić pinezki ręcznie przebijamy je przez materiał i piankę a następnie za pomocą szmatki i młotka energicznie wbijamy pinezki tak, aby weszły w płytę wiórową ( pinezki przybijamy przez szmatkę, żeby nie porysować ich młotkiem - w końcu pełnią też funkcję ozdobną :) )







Koszt projektu:

- pół europalety - zakładam, że musimy kupić całą 20 zł
- dwie płyty wiórowe nielaminowane  19 zł za 2 szt (kupione i docięte na wymiar w Leroy Merlin
- pianka tapicerska  gr ok. 4 cm odzyskałam  ze starego fotela, w sklepie docięta na wymiar ok. 20 zł
- materiał obiciowy kupiony w Leroy Merlin 1,5 m x 1m 30 zł
- pinezki tapicerskie kupione w Leroy Merlin  5,8 zł za opakowanie 25 szt.
- 4 nogi meblowe  zamiast tradycyjnych sklepowych wykorzystałam tralki ze starego drewnianego      żyrandola, w sklepie około 32 zł za 4 szt.
                                             razem 126, 80 zł


Pufa doskonale wkomponowała się w wystrój pokoju. Służy zarówno jako siedzisko, ozdoba pokoju ale także jako stolik kawowy, wystarczy wtedy postawić tylko na niej tacę :) Projekt na własnoręcznie wykonaną tacę przestawię w jednym z moich postów :) Muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolona z tego projektu- fajnie i "bogato" wyglądający mebel wyniósł mnie zaledwie 55 zł :)



2 komentarze:

  1. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń