niedziela, 8 listopada 2015

szkatułka Babci


A oto szkatułka, którą ponad rok temu ozdobiłam metodą decoupage. Szkatułka najpierw należała do mojej prababci a później babci, która poprosiła mnie o zrobienie z nią "czegoś", żeby nie była taka zniszczona. Zaproponowałam babci  metodę zdobienia serwetkami na co przystała i sama wybrała wzór (dziś pewnie próbowałabym przekonać babcię do zachowania tekstury drewna, ale czy byłby to dobry wybór?):)


Potrzebne będą:
- szkatułka do zdobienia
- drobny papier ścierny
- wilgotna ściereczka
- pędzelek
- farba akrylowa
- serwetki
- klej do decoupage
-
Etapy projektu:
1. Na początku przetarłam drewnianą szkatułkę drobniutkim papierem ściernym a potem przetarłam wilgotną ściereczką, żeby zetrzeć pył.
2. Następnie nałożyłam jedną warstwę farby akrylowej zarówno na zewnętrzną jak i na wewnętrzną stronę szkatułki.
3. Kiedy farba już wyschła przystąpiłam do dekorowania szkatułki za pomocą serwetek. Poszczególne elementy szkatułki po kolei smarowałam klejem i przykładałam do niej tylko tę warstwę serwetki, która zadrukowana jest wzorem. Należy to robić bardzo delikatnie, żeby nie powstały nieestetyczne zagięcia. Przyklejoną serwetkę również posmarowałam klejem, ponieważ ten, który posiadałam ma też funkcje wykończeniową, zabezpieczającą-tworzy przezroczystą, trwałą warstwę.
Jeżeli wykorzystywałam z serwetki tylko małe elementy wycinałam je jeszcze przed rozdzieleniem warstw serwetki.

Koszty projektu:
- opakowanie serwetek ok. 6 zł
- klej do decuopage z werniksem Pentart 12 zł
                             razem 18 zł




Dziś patrząc na tę szkatułkę cieszę się, że została ona jednak ozdobiona metodą decoupage. Zdobienie serwetkami nadało jej "babciny" klimat :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz